Thursday, 13 December 2012

Perasaan itu ....

Saya rindu dia, tapi dia rindukan yang lain, saya sayangkan dia, tapi dia lebih sayangkan orang lain, saya cintakan dia tapi dia terlalu mengharapkan yang lain.

Dimanakah letaknya aku ? Adakah ruang untuk aku di hatimu?


Salahkah aku kerana memilih untuk menyintai kamu , meskipun aku harus menjadi orang ketiga. Aku tahu itu terlalu sukar untuk diterima akal. Apatah lagi kamu yang terpaksa memikul nya.. Namun aku tak berdaya untuk menepis perasaan yang  ada. " Aku sayang kamu" cintakan kamu" terlalu merindui kamu ." Menginginkan kamu untuk menjadi milikku. Tetapi kenapa itu bagaikan tidak ada makna bagimu? Aku hanyalah insan biasa yang ingin dicinta, dibelai dan dimanja seperti orang lain juga. Sayang, bukan niatku tuk lukai hati kamu. Tetapi aku terlalu sakit untuk menghadapi semua ini.

Bukankah, sekarang antara kau dan dia sudah tidak ada apa2 lagi, jadi kenapa harus kamu memikirkan dia setiap hari? Aku tahu kamu memerlukan masa untuk melupakan semua nyaa, namun semakin kamu ingin melupakan kenapa semakin itu juga kamu ingin memikirkan dia? Saat kamu memikirkan dia pernahkah kamu memikirkan aku juga???  (tentu tidak kan) Bagimu dialah segalanya. Yang membuatkan kamu terasa ingin mati selalu, hilangnya dia bagaikan kamu kehilangan kehidupan kamu. (rasa macam aku tak penting) *terasa sangat

Saat kau meluahkan segalanya, aku hanya bisa menjadi pendengar, memberikan kamu nasihat untuk terus bertahan dan tidak mudah mengalah, Aku berusaha membangunkan kamu semula, namun kamu .... ttp berdegil & terus ingin memikirkan dia. Aku? pada siap harus ku mengadu betapa hancurnya hati aku bila mendengarkan semua itu. Namun ku pendam kan segalanya, aku senyum & menghiburkan kamu. (sdgkan hakikat nya aku menangis)

Sayang, aku inginkan kamu, tetapi bukan kamu yang seperti ini, yang masih lagi mengharapkan dia untuk kembali. Yang masih lagi ingin memikirkan dia siang dan malammu. Aku sayangkan kamu. . Teramat merindui kamu .

~~malam yang sepi~~







No comments:

Post a Comment