Thursday, 13 December 2012

Perasaan itu ....

Saya rindu dia, tapi dia rindukan yang lain, saya sayangkan dia, tapi dia lebih sayangkan orang lain, saya cintakan dia tapi dia terlalu mengharapkan yang lain.

Dimanakah letaknya aku ? Adakah ruang untuk aku di hatimu?


Salahkah aku kerana memilih untuk menyintai kamu , meskipun aku harus menjadi orang ketiga. Aku tahu itu terlalu sukar untuk diterima akal. Apatah lagi kamu yang terpaksa memikul nya.. Namun aku tak berdaya untuk menepis perasaan yang  ada. " Aku sayang kamu" cintakan kamu" terlalu merindui kamu ." Menginginkan kamu untuk menjadi milikku. Tetapi kenapa itu bagaikan tidak ada makna bagimu? Aku hanyalah insan biasa yang ingin dicinta, dibelai dan dimanja seperti orang lain juga. Sayang, bukan niatku tuk lukai hati kamu. Tetapi aku terlalu sakit untuk menghadapi semua ini.

Bukankah, sekarang antara kau dan dia sudah tidak ada apa2 lagi, jadi kenapa harus kamu memikirkan dia setiap hari? Aku tahu kamu memerlukan masa untuk melupakan semua nyaa, namun semakin kamu ingin melupakan kenapa semakin itu juga kamu ingin memikirkan dia? Saat kamu memikirkan dia pernahkah kamu memikirkan aku juga???  (tentu tidak kan) Bagimu dialah segalanya. Yang membuatkan kamu terasa ingin mati selalu, hilangnya dia bagaikan kamu kehilangan kehidupan kamu. (rasa macam aku tak penting) *terasa sangat

Saat kau meluahkan segalanya, aku hanya bisa menjadi pendengar, memberikan kamu nasihat untuk terus bertahan dan tidak mudah mengalah, Aku berusaha membangunkan kamu semula, namun kamu .... ttp berdegil & terus ingin memikirkan dia. Aku? pada siap harus ku mengadu betapa hancurnya hati aku bila mendengarkan semua itu. Namun ku pendam kan segalanya, aku senyum & menghiburkan kamu. (sdgkan hakikat nya aku menangis)

Sayang, aku inginkan kamu, tetapi bukan kamu yang seperti ini, yang masih lagi mengharapkan dia untuk kembali. Yang masih lagi ingin memikirkan dia siang dan malammu. Aku sayangkan kamu. . Teramat merindui kamu .

~~malam yang sepi~~







Tuesday, 21 August 2012

Aku beraya juga ~~

Hallo my blog ..! Nak wish raya dulu ~~

Selamat Hari Raya kepada teman2 blogger aku , hihi. . Sory sbb late wish ngan korang,  . Apapun aku harap korang semua hapy2 la dihari raya nie ye, Sory andai selama nie aku ada terkasar bahasa ngan korang. Minta maaf banyak2. .
aku sayang korang semua. 

Macam mana raya tahun nie? Happy kan, mesti hapy punya la, siap ada bunyi mercun lagi ek. hihi. Bunga api pun ada . .

¯`°º•¤.¸¯`°º•¤.¸¯`°º•¤.¸ (¯`v´¯) ¸.¤•º°´¯¸.¤•º°´¯¸.¤•º°

.¤•º°´¯¸.¤•º°´¯¸.¤•º° bunga api ¯`°º•¤.¸¯`°º•¤.

Hmm, aku juga beraya tau. . hihihi . . Tak sangka ye, jumpa balik ngan kawan2 sekolah menengah dulu. . Kecik nye dunia nie . . Dapat juga imbas kembali kenangan waktu kena denda dulu. hahaha . . Lucu sangat2 . langsung tak de berubah, .suka gelak2 mcm dulu jugak. :) . Cukup sampai disini , .

~~~~~~ SELAMAT HARI RAYA TO ALL MUSLIM BLOGGER~~~~




Wednesday, 22 February 2012

..................................



Kehidupan nie tak smudah yg kita jangka.. Tiap yg kita lalui akan terpatri menjadi memori2 yg sukar tuk dilupakn. Ada yg manis dan ada yg pahit.. Apatah lagi melodi indah percintaan yg sememangnya tidak akan pernah dilupakn walaupun sampai bila2.

Cinta adalah apabila kita menerima seseorang itu apa adanya.. Cinta tidak pernah memilih, tapi manusia yg seringkali menjadikan cinta itu pilihan. Baik dan buruk cinta itu ditentukan oleh org itu sendiri.

Cinta itu indah.. cinta itu bahagia.. Cinta adalah segala-galanya.. tetapi akankah cinta bersama kita sampai akhirnya??


Cinta selalunya datang dan pergi.. waku cinta itu datang.. ermm bahagia bagai dunia milik kita berdua. Tapi bila cinta itu pergi rasanya bagai nak mati..Betulkan??  Manusia sanggup buat apa saja demi cinta.. Tak kisah lah walau terpaksa melukakan hati insan lain. Asalkan cinta itu milik mereka...

Haruskah cinta disalahkan bila kita gagal dlm hubungan?? Haruskah cinta disalahkan apabila kita ditinggalkan?? Selalunya cinta dan manusia saling berkaitan. Manusia takkan dapat lari dari cinta.. Kemana saja kita pergi pasti disitu akan wujudnya cinta..

Bak kata org cinta nie ada dimana saja... ermmm.... Ada cinta adalah janji... Janji yg kadangkala akhirnya akan mengecewakan kita.. Bila janji dikhianati maka cinta sudah tidak bermakna lagi.


Air mata yang akan menjadi peneman setia dikala diri dilanda kedukaan. Dikala diri dilanda sepi air mata juga yg akan hadir dan menemani. Tetapi...sayangnya air mata itu tidak bisa berbicara dan memujuk sepertimana yg dilakukan oleh si kekasih... cinta dan airmata semuanya saling berkaitan...

................................................






Wednesday, 1 February 2012

~ Inilah Cinta ~

Aku menangis bukan kerana aku memerlukanmu, bukan kerana aku mahu kau kembali padaku tetapi kerana aku akhirnya menyedari aku terpaksa belajar untuk melepaskan kau pergi.

Aku akhirnya dapat menerima perpisahan kita dan benar-benar percaya bahawa aku dapat hidup tanpa kamu. Aku akhirnya dapat menerima tragedi cinta kita. Kemudian kau tersenyum padaku dan merosakkan segala-galanya. Aku tewas dan jatuh cinta sekali lagi padamu!

Soal hati tiada undang-undang apatah lagi paksaan.

Tiada kasih yang lebih manis daripada kasih cinta dan tiada kasih yang lebih ngeri daripada putus cinta.

Cinta sejati ialah apabila kita masih mampu tersenyum, sambil mendoakan kebahagiaan untuknya walaupun jika terpaksa melepaskannya pergi.

Orang yang putus cinta seringkali berakhir dengan air mata.



Cinta yang tidak berbalas itu bagaikan layang-layang yang putus talinya.

Soal cinta adalah soal hati. Ia juga soal jodoh.Manusia hanya merancang tapi tuhan yang menentukan jodoh kita.

Sejauh dan sedalam manapun cinta kita terhadap orang, kalau ia tidak terbalas, sukar untuk mengakhirinya dengan perkahwinan.

Cinta tidak selalu bersama jodoh tapi jodoh selalu bersama cinta.

Kahwini orang yang lebih mencintai diri kita daripada kita menyintai diri orang lain.Itu lebih baik daripada mengahwini orang yang kita cintai tapi tidak mencintai diri kita kerana adalah lebih mudah mengubah pendirian kita sendiri daripada mengubah pendirian orang lain.

Melupakan seseorang yang disayangi amat sukar.

Cinta akan hidup bersama dengan waktu, apabila waktu itu mati, maka matilah cinta itu.

Jika kita mencintai seseorang, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tidak berada disisi kita.

Tuesday, 31 January 2012

~ Cinta Luka~


Antara cinta yang telah berlalu dengan cinta yang sedang menanti kita sentiasa cenderung untuk mengabaikan cinta yang berada jelas di mata dan sering mengharap dan menoleh kepada cinta yang telah berlalu jauh meninggalkan kita.

Kadang-kadang bila kita sudah memiliki sebuah cinta kita terlupa yang cinta itu masih perlu sentiasa dipupuk dan dibajai dengan kasih sayang. Kita terlalu yakin kita akan memiliki cinta itu sampai bila-bila pun. Apabila segalanya berakhir barulah kita akan menyedari kesilapan yang kita telah lakukan. Dan malangnya kesedaran itu sentiasa datang terlambat.
Bila seseorang jatuh cinta ketika dia baru kehilangan kekasih hati maka cinta yang tercipta itu bukanlah cinta sebenar melainkan hanya seperti ubat khayal yang bertindak sementara sahaja dan kemudian akan merosakkan hatinya dua kali ganda malah berganda-ganda lagi selepas itu…kerana sesungguhnya kita boleh menipu orang lain tetapi bukan hati kita sendiri.
Bila cinta putus ditengah jalan usahlah bermuram durja menyakiti diri sendiri. Bangkitlah dan mulakan cinta baru. Kerana setiap cinta yang hilang pasti akan ada pengganti. Usah mengharap pada yang tak pasti, usah merayu pada yang tak sudi. Cinta pertama tidak semestinya yang terbaik. Setiap cinta mempunyai keunikan dan kehangatan yang tersendiri. Janganlah terus terikat kepada cinta yang sudah pergi.

Jika bercinta janganlah kita menjadi hamba cinta. Seperti mana kita tidak mahu menjadi hamba duit kita juga tidak mahu mejadi hamba kepada cinta. Kuasai cinta. Jadilah tuan kepada cinta. Jangan biarkan cinta memperkotak-katikkan hidup. Gunalah akal dan fikiran.

Bila kita kecewa atau putus cinta kita selalu menyalahkan orang lain atas kegagalan cinta itu. Tapi pernahkah kita bermuhasabah dengan diri sendiri apa yang telah kita lakukan sehingga segala-galanya musnah. Kerana tanpa sedar kadang-kadang kita membuat kesilapan yang menutup pintu hati sang kekasih untuk terus mencintai kita.

Kadang- kadang kita tewas dengan tipu helah orang ketiga yang sengaja mewujudkan jurang di antara kita. Bila hidup menjadi tidak terurus kerana kecewa ingatlah setiap benda di dunia ini tidak akan kekal lama… tidak terkecuali CINTA. Jadi terimalah realiti… Di mana ada cinta disitu pasti akan ada perpisahan cuma masanya sekarang atau kemudian.

Hidup tidak boleh berpandukan perasaan hati yg kadangkala boleh menjahanamkan diri sendiri. Perkara utama harus kita fikirkan ialah menerima sesuatu atau membuat sesuatu dgn baik berlandaskan KENYATAAN..






Sunday, 22 January 2012

Seram!


Happy Chinese New Year....
Ermmm hari nie aku sunyi sangat.. Apala nasib terpaksa keja juga tyme Chinese new year.. Kan sedih tue.. Dah jugak aku sorang2 je kat sini.. Sepi sangat2 arr.. Hanya bertemankan lappy  je.. hehe..
Bila dah sunyi2 macam nie, ada jak yang bermain kat fikiran aku..
HANTU!!!!!
Eee takut nyer la... Seram pulak aku dibuatnya..  Rasa nak balik je cepat2... Kenapa la jam nie lama sangat nak berlalu. Aku dah tak sanggup nak duduk kat sini lama..Sorang2 pulak tue..
Dalam seram macam nie ada jugak yang buat lawak ekk..Nak tahu apa.. haiy00..tikus bekejaran kat atas syiling tue..hehehe... Tengah main bola mungkin..hehe
Lawak tikus pun pandai main bola jugak ke?? Aku pun tak tahu ..
hurmm ok lah ye.. tak tahu nak cakap apa pulak dah.. cukup la ekk sampai kat sini jek..
Bubye.....

Monday, 16 January 2012

Anak kerang minta Ampun


Aku nemu aku salah. Aku nemu aku salu bula kediri empu. Aku selalu ngelalai kediri agi sayau ke nuan , laban aku pedis ati kala dilengka ke nuan enda ngadang. Aku begagai enggau semua kena aku ngelimpang ke ati. Aku gaga.. Seput aku enda padam ba nuan siku. Aku lantang urang enda baum enggai ke aku. Aku manjung nempap pah gaga. Aku ngasai ke semua utai digaga aku betul magang.

Aku enggai alah ... Aku mesti ka menang belama. Aku enda kala alah , aku gaga.  Aku mula sedar, aku gaga, tang  aku puang nuan udah nadai agi. Aku benci perasaan tu. Benci laban nuan kelalu sayau ke aku. Aku benci laban penyayau nuan ulih ngalah ke aku. Aku paling benci nuan sayau ke aku enggau nadai syarat. Aku tewas laban nuan lenyau terus ari aku.

Aku begulai enggau iya, aku nguji sayau ke iya, aku nguji kiruh ke iya... tang nama kebuah ati aku kosong, ati aku enda lantang, aku majak ngiga nuan??? Aku nemu enti dibanding enggau iya kebukai nuan biasa aja. Tang siti utai nadai penimpang ba nuan. Ati nuan kelalu chiru. Aku nguji manding ke nuan enggau sida kebukai...Sida semina lebih ba gamal, tang ati enda tetanding ke nuan. Aku pedis ati laban nuan agi mengkang n0 1 ba ati aku.

Kemari nuan meri aku jalai pulai. Aku teringat nuan kala ngelengka ke aku. Aku ringat. Aku milih ke bukai... G
aga??? Aku ingat aku gaga tang sekali agi ku salah.. Semina nuan ti ngembuan cara ngasuh aku LANTANG/ GAGA/ PUAS HATI... Tang aku "EGO" laban aku enda kala alah.  Semina nuan ulih ngalah ke aku. Aku nemu diri kala salah laban malas dendam nuan ninggal ke aku arinya. Tang aku ka madah, aku sayau ke nuan. Aku alah laban penyayau nuan nya.. Sekali agi nuan ngalah ke aku.

Aku nemu peluang engka udah nadai endur aku agi. Tang aku ka madah " AKU SAYAU KE NUAN".. Aku minta ampun kala ngesai ke nuan ketegal ati aku bedendam dilengka. Aku enda mansal ti peluang udah nadai agi tang kepenudi aku madah runtuh EGO aku ketegal
PEMANAH/ PENELAP/ PEMENTAS budi enggau penyayau nuan ti enda kala berubahnya... Badu agi aku ego, badu agi aku ka menang belama. Enti nuan kelalu ensiban ati laban aku, aku nusun jari 10 ... Aku minta ampun.. Dendam mai ati aku tekalih.

Badu agi aku ka menang belama, ku buai ku lengka ke semua utai ti ngasuh aku buta ati ka menang belama nyak... Aku ngaku diri alah ketegal budi enggau penyayau nuan. Sekali agi nuan ngeruntuh ke EGO ti ngembar tubuh aku ngelamatu...

Sunday, 15 January 2012

Welcome to myself...hehehe
Nak tahu kenapa, ni lah kali pertama aku menulis blog.. Tak pernah aku ikut orang buat benda2 macam nie. Yang aku tahu Cuma Facebook, twitter, Rp(rumah panjai), Skype, Yahoo dan ada banyak lagi malas la nak sebut .. Habis air liur nanti hehehe...
Hurmm macam nie. Aku mula rasa tertarik dengan blog nie bila ada la sorang tue dia salu upload blog dia kat facebook. Dia ada invite jugak masa tue untuk buat blog nih tapi aku "jual mahal" sikit ..Terus cakap TAK NAK. Jahat kan aku nih.. Selepas beberapa minggu tiba2 teringin sangat nak buat macam yang dia buat.. Hati ni terasa meronta ronta. 0pss jangan salah anggap . Buat blog lah. Apalagi aku terus sms dia.. tanya dia macam2 tentang blog nih..Macam mana nak buat blog .. Bodoh kan aku nih tu p0n tak tahu.. . Dia ajar aku semua tentang blog nih. Ala2 macam cikgu la tue. Kalau aku sebut nama dia korang jangan pulak gelak erkk..sebab kitaorang panggil dia "kacang".. hehehe alamak aku pulak yang gelak... aduiii... Tapi walau macam mana pun dialah cikgu aku untuk blog nie hehehe... Thanks ya "kacang"..